SANTUARIS
SANTUARIS MARINERS
MUSEUS

EXVOTS PINTATS - EXVOTS MARINERS

NOSTRA SENYORA DE LA GLEVA - Masies de Voltrgà, Osona

HISTÒRIES I MIRACLES

Conten que el 1337, amb motiu d´una forta sequera que assolava la comarca i que va arribar a deixar sec el Ter, s'organitzà una gran professó. En arribar a la Gleva, el bisbe Galceran Sacosta va baixar la imatge de la Verge fins al riu on va mullar-li els peus amb l´aigua que hi quedava, tot fent pregàries perquè plogués. Al cap de tres dies va ploure intensament, fet que la devoció popular va atribuir a la intervenció miraculosa de la Mare de Déu.

FAVORES, GRACIAS Y MILAGROS DE NUESTRA SEÑORA DE GLEBA

Para que quien lee en este libro los muchos y diferentes favores que la Santísima Virgen Maria de Gleba hace en comun los lea hechos y efectuados en particular puse aquí algunos de un libro de notas del Santuario de Gleba (aunque en algunos no esté notado el mes al el dia en que sucedieron) cumpliendo con lo de Ambrosios.

Maria de Gleba guarda de naufragar unos navegantes
Año 1590. Pasqual Giu pelaire de la villa de Sa. Hipolyto de Voltregà, obispado de Vique, yendo por mar el y los marineros tuvieron tan gran tormenta que pensaban perderse. Viendose en tal peligro, el dicho Pasqual hizo oración, y votó a Nuestra Señora de Gleba, diciendo que si ella era servida de alcanzarles gracia de su dulcissimo hijo, que no se perdiesen en tan apretado lance el le llevaria una tablilla en su santuario, conteniendo el favor que le suplicava. Cesó la borrasca, quedaron libres y agradecido llevó dicha tablilla y quedó allí en memoria de que por intersección de Maria de Gleva no padecieron naufragio mas llegaron al deseado
.